За учебна 2023-2024 година
Дейността “Класна стая по английски език - 4К умения”( EC4Cs), в 4 паралелки втори и четвърти клас, 2 паралелки пети клас и 2 паралелки седми клас се прилага промяна на организация на управление на учебна среда. Във втори клас обучават двама учители в час (co teaching) в смесена форма на обучение (Blended learning), използват се нови технологии, формиращо и автентично оценяване, индивидуално дигитално портфолио на всеки ученик, интегрирани CLIL уроци.
Тема: Учим активно - 4К - „Класна стая по английски език – 4К умения“ (EC4Cs)
Учебен предмет: английски език, РП
Класове: 2, 4, 5, 7 (2023-2024)
Паралелки: 2.г, 2.д, 4.а, 4.б, 4.в, 4.г, 5.а, 5.б, 7.в, 7.д (2023-2024)
Основни цели: повишаване качеството на обучението по английски език, ангажиране и активиране на
възприятията, подобряване на паметта и мисловни процеси при учене, подтикване към
самостоятелно учене, предизвикване на рефлексия и самооценка на усвоените знания, развитие
на 4К умения, дигитални компетенции и умения за дигитално гражданство.
Основни форми и методи на преподаване и оценяване: ПБО, CLIL, Blended Learning, аудио-визуално учене, учене чрез правене и преживяване,
формиращо и автентично оценяване, интегриране на електронно портфолио със Seesaw като
метод за презентиране и оценяване на знания.
Очаквани резултати:
подобряване на четирите езикови компетенции за слушане, говорене, четене и
писане;
Развитие на 4К умения - при комуникация на английски език, сътрудничество,
активно и креативно мислене и правене, развитие на комуникативни и дигитални
умения при работа в свързани класни стаи с носители на английски език,
дигитално гражданство;
Да се формират у учениците интерес и желание за личностна изява, да се
и удовлетвореност.
Иновацията „Класна стая по английски език – 4К умения“ (EC4Cs) е насочена към
усъвършенстване организацията на обучение, подобряване на образователната среда и
интегриране на нови методи на обучение и оценяване и интегриране на нови и образователни
технологии.
Усъвършенстване на организацията на обучение и подобряване на образователната среда:
С цел осигуряване на индивидуален подход към всеки ученик и доставяне на диференцирано
учебно съдържание относно неговите нужди предвиждаме партньорско преподаване на двама
учители във втори клас. Това ще подпомогне и работата на учители и ученици при използване
на дигитални устройства 1:1. Ще се ползва и мултимедиен кабинет с интерактивна бяла дъска,
модулни масички и 13 мобилни устройства (Windows таблети) в помощ на работата по групи.
Предвиждаме и групирането на учебните часове в блок от 2 часа веднъж седмично. Проектът
цели и въвеждане на иновативни елементи по отношение управлението на обучението. Това
включва работа по групи, използване на учебни протоколи, прилагане на нови методи за
оценяване и самооценяване. Посредством изработените от учителите рубрики и оценъчни карти,
се планират дейности за създаване на нова култура на учене в класната стая.
Интегриране нови методи на обучение и оценяване и образователни технологии: Планираме интегрирането на проектно - базирано обучение и проектно-базирани дейности в
часовете по английски език. Желаем да приложим по-широко и по-ефективно комуникативния
подход посредством пряка и творческа комуникация на английски език с носители на езика.
За целта планираме участие/я в мултикултурни проекти с eTwinning, Canva, Seesaw свързани
блогове и комуникация с носители на английски език.
Планираме такова формиращо и автентично оценяване на учениците, при което учениците ще използват самооценъчни протоколи и рубрики за
рефлексия и самооценка За целта се предвижда те да организират собствено електронно
портфолио. То ще демонстрира академичното им развитие и напредък в обучението им по
английски език.
Творческото учене чрез изработване на учебни продукти е метод, който децата много обичат. Този метод "Учене
чрез правене” дава отлични резултати, но изисква повече време и индивидуална работа с
учениците. Ето защо учениците ще имат достъп от домовете си до онлайн ресурси, подпомагащи
учебната им дейност по езика. Така всеки един ученик ще успява да развива своя потенциал и
на собствена скорост по най- благоприятен за него начин. Електронното портфолио, както и
участието в международни проекти, ще развият и усъвършенстват базови знания и умения по
английски език. Наред с това учениците ще формират и 4К умения или така наречените
“soft skills” или “умения на 21 век”, за учене през целия им съзнателен живот: сътрудничество,
критично мислене, творчество, общуване. Иновацията предполага активно сътрудничество:
учител - ученик- родител. Върху електронна платформа ученици и родители ще намерят нужните
електронни ресурси в помощ на учебната дейност в клас и в дома.
Освен смесено обучение (Blended learning) с платформата на Seesaw, ще се ползват и учебните
екипи в Teams за активна комуникация и учебна дейност. В процеса на своето обучение учениците
ще използват образователни технологии като:
● Seesaw за е-портфолио и автентично оценяване, свързани класни блогове и комуникация с
носители на езика;
● Canva, BookCreator, WriteReader и др. за творческо учене и проектно - базирано обучение;
● Quizlet, Quizizz, Socrative, wizer.me, Learningapps, Liveworksheets, Wordwall, Google и
MS Forms и др. за формиращо оценяване;
● Всички работни ресурси и материали ще бъдат публикувани в електронната система на
иновацията на училището „ Учим активно – 4К“ https://activelearning4cs.blogspot.com/
Изготвили:
ст. учител Росица Атанасова
ст. учител Стела Димитрова
No comments:
Post a Comment