Класна стая по английски език - 4К умения”( EC4Cs)

           За учебна 2023-2024 година

           Дейността “Класна стая по английски език - 4К умения”( EC4Cs), в 4 паралелки втори и четвърти клас, 2 паралелки пети клас и 2 паралелки седми клас се прилага промяна на организация на управление на учебна среда. Във втори клас обучават двама учители в час (co teaching) в смесена форма на обучение (Blended learning),  използват се нови технологии, формиращо и автентично оценяване, индивидуално дигитално портфолио на всеки ученик, интегрирани CLIL уроци.  

Тема: Учим активно - 4К -  „Класна стая по английски език – 4К умения“ (EC4Cs)

Учебен предмет: английски език, РП

Класове: 2, 4, 5, 7 (2023-2024)

Паралелки: 2.г, 2.д, 4.а, 4.б, 4.в, 4.г, 5.а, 5.б, 7.в, 7.д (2023-2024)

Основни цели: повишаване качеството на обучението по английски език, ангажиране и активиране на

възприятията, подобряване на паметта и мисловни процеси при учене, подтикване към 

самостоятелно учене, предизвикване на рефлексия и самооценка на усвоените знания, развитие

на 4К умения, дигитални компетенции и умения за дигитално гражданство.

Основни форми и методи на преподаване и оценяване: ПБО, CLIL, Blended Learning, аудио-визуално учене, учене чрез правене и преживяване,

формиращо и автентично оценяване, интегриране на електронно портфолио със Seesaw като

метод за презентиране и оценяване на знания.

Очаквани резултати: 

  • подобряване на четирите езикови компетенции за слушане, говорене, четене и

писане;

  • Развитие на 4К умения - при комуникация на английски език, сътрудничество,

активно и креативно мислене и правене, развитие на комуникативни и дигитални

умения при работа в свързани класни стаи с носители на английски език,

  • дигитално гражданство;

  • Да се формират у учениците интерес и желание за личностна изява, да се

предизвикат у тях себеутвърждаващи преживявания като усърдие, съпричастност

и удовлетвореност.

Иновацията „Класна стая по английски език – 4К умения“ (EC4Cs) е насочена към

усъвършенстване организацията на обучение, подобряване на образователната среда и

интегриране на нови методи на обучение и оценяване и интегриране на нови  и образователни

технологии. 


Усъвършенстване на организацията на обучение и подобряване на образователната среда: 

С цел осигуряване на индивидуален подход към всеки ученик и доставяне на диференцирано

учебно съдържание относно неговите нужди  предвиждаме партньорско преподаване на двама

учители във втори клас.  Това ще подпомогне и работата на учители и ученици при използване

на дигитални устройства 1:1. Ще се ползва и мултимедиен кабинет с интерактивна бяла дъска,

модулни масички и 13 мобилни устройства (Windows таблети) в помощ на работата по групи.

Предвиждаме и групирането на учебните часове в блок от 2 часа веднъж седмично. Проектът

цели и въвеждане на иновативни елементи по отношение управлението на обучението. Това

включва работа по групи, използване на учебни протоколи, прилагане на нови методи за

оценяване и самооценяване. Посредством изработените от учителите рубрики и оценъчни карти,

се планират дейности за създаване на нова  култура на учене в класната стая.

 

Интегриране нови методи на обучение и оценяване и образователни технологии: Планираме интегрирането на проектно - базирано обучение и проектно-базирани дейности в

часовете по английски език. Желаем да приложим по-широко и по-ефективно комуникативния

подход посредством пряка и творческа комуникация на английски език с носители на езика.

За целта планираме участие/я в мултикултурни проекти с eTwinning, Canva, Seesaw свързани

блогове и комуникация с носители на английски език.

Планираме такова формиращо и автентично оценяване на учениците, при което учениците ще използват самооценъчни протоколи и рубрики за

рефлексия и самооценка За целта се предвижда те да организират  собствено електронно

портфолио. То ще демонстрира академичното им развитие и напредък в обучението им по

английски език. 


Творческото учене чрез изработване на учебни продукти е метод, който децата много обичат. Този метод "Учене

чрез правене” дава отлични резултати, но изисква повече време и индивидуална работа с

учениците. Ето защо учениците ще имат достъп от домовете си до онлайн ресурси, подпомагащи

учебната им дейност по езика. Така всеки един ученик ще успява да развива своя потенциал и

на собствена скорост по най- благоприятен за него начин. Електронното портфолио, както и

участието в международни проекти, ще развият и усъвършенстват базови знания и умения по

английски език. Наред с това учениците ще формират и 4К умения или така наречените

“soft skills” или “умения на 21 век”, за учене през целия им съзнателен живот: сътрудничество,

критично мислене, творчество, общуване. Иновацията предполага активно сътрудничество:

учител - ученик- родител. Върху електронна платформа ученици и родители ще намерят нужните

електронни ресурси в помощ на учебната дейност в клас и в дома.

Освен смесено обучение (Blended learning) с платформата на Seesaw,  ще се ползват и учебните

екипи в Teams за активна комуникация и учебна дейност. В процеса на своето обучение учениците

ще използват образователни технологии като: 

● Seesaw за е-портфолио и автентично оценяване, свързани класни блогове и комуникация с

носители на езика; 

● Canva, BookCreator, WriteReader и др. за творческо учене и проектно - базирано обучение; 

● Quizlet, Quizizz, Socrative, wizer.me, Learningapps, Liveworksheets, Wordwall, Google и

MS Forms и др. за формиращо оценяване; 

● Всички работни ресурси и материали ще бъдат публикувани в електронната система на

иновацията на училището „ Учим активно – 4К“ https://activelearning4cs.blogspot.com/ 



Изготвили: 

ст. учител Росица Атанасова

ст. учител Стела Димитрова

Дейности:
1. Създаване на учебни ресурси: Учителско портфолио
2. Иновации в класната стая: https://activelearning4cs.blogspot.com/2024/02/ec4cs-2023-2024.html 
3. Клубове по интереси:  https://activelearning4cs.blogspot.com/2024/02/2023-2024.html 
4. Олимпиади и състезания: https://activelearning4cs.blogspot.com/2024/02/spelling-bee-25.html

No comments:

Post a Comment

HIPPO OLYMPIAD 2024

         За шеста поредна година учениците от нашето училище взеха активно участие в международната олимпиада по английски език HIPPO . В пр...