Проект 2023-2027
Каква е целта?
Основна цел на иновацията " Учим активно - 4К" е подобряване качеството на обучението и повишаване на неговата привлекателност за учениците. Чрез прилагане на нови методи на обучение (ПБО, STEAM, CLIL, Blended learning, Gamification) и нови методи на оценяване (формиращо, автентично, електронно портфолио), чрез промяна на учебна среда и нов мениджмънт на класната стая и интегриране на нови образователни технологии се стремим да стимулираме самостоятелно и активно учене у учениците и развием техните умения за саморефлексия, самооценка и формиране на 4К умения.
Каква е промяната?
- иновативни елементи по отношение на организацията и/или съдържанието на обучението;
- органнизиране по нов или усъвършенстван начин управлението, обучението или образователната среда;
- използване на нови методи на преподаване;
- Дейност “Шест мислещи шапки” в предучилищна подготвителна група - развитие на активно и творческо мислене и социално- емоционално учене чрез прилагане на нови методи на обучение (използване на брейнсторминг метода на Едуард де Боно), образователен театър и изкуство;
- Дейност “Активно учене в часовете по математика”, 1. клас - развитие на активно творческо мислене чрез прилагане на формиращо оценяване и учене от грешки, въвеждат иновативни елементи в организацията на учебния процес с прилагане на смесен блок часове,като часовете за самоподготовка следват часовете от учебната програма;
- Дейност “Посланици на природата”, в една паралелка втори клас - ПБО, интегрирани уроци по родинознание, технологии и предприемачество и извънкласни дейности - работи се по четири глобални екологични теми с изработване на екологични продукти, работа в групи, изнесено обучение на опитно поле;
- Дейност “Класна стая по английски език - 4К умения”( EC4Cs), в 2 паралелки втори и 4 паралелки четвърти клас, 2 паралелки пети клас и 2 паралелки седми клас се прилага промяна на организация на управление на учебна среда. Във втори клас обучават двама учители в час (co teaching) в смесена форма на обучение (Blended learning), използват се нови технологии, формиращо и автентично оценяване, индивидуално дигитално портфолио на всеки ученик, интегрирани CLIL уроци
- Дейност “Дигитален читателски дневник”, в пет паралелки четвърти клас клас. Развиват се умения за функционална грамотност, умения за комуникация, презентиране и креативност чрез интегриране на дигитално портфолио със Seesaw - нови методи на преподаване и оценяване (Blended learning).
- Дейност “УЕТ- учим, творим, експериментираме” в една паралелка трети клас - ПБО, учене чрез преживяване, елементи от метода Монтесори, екипна работа, изнесено обучение (музеи, галерии, паркове и др.), ролеви игри
- Дейност “Уча активно по география и икономика”, в 2 паралелки пети клас - прилага се смесена форма на обучение (Blended learning), интегрират се нови технологии и елементи на метода Монтесори, ПБО и интердисциплинарни уроци с елементи на STEM (география, математика, английски език), електронно портфолио на всеки ученик.
- Дейност “Уча активно по математика”, в две паралелки пети клас - учене базирано на проекти, бинарни уроци, активно творческо мислене за решаване на проблеми.
- Дейност “Психо-педагогическо ателие за развитие на логическо, творческо и критично мислене у учениците”, 1-4 клас, 5-7клас - работа в малки групи, която има за цел да стимулира развиването на логическото мислене и социализацията на децата с обучителни затруднения, както и развитие на креативното мислене и емоционалната интелигентност.
- Клуб по интереси ,, Човекът и природата‘‘ - Ученици от 5 клас, екологичното образование свързано с ролята
на медоносните пчели в екосистемата, цели развиване на логическото, творческото и критично мислене, социализация на учениците, развитие на емоционалната интелигентност и на научен интерес към природните науки.
No comments:
Post a Comment