Иновация на 5 ОУ " Учим активно - 4К" 2023-2027

 Проект 2023-2027


Каква е целта?

Основна цел на иновацията  " Учим активно - 4К" е подобряване качеството на обучението и повишаване на неговата привлекателност за учениците. Чрез прилагане на нови методи на обучение (ПБО, STEAM, CLIL, Blended learning, Gamification) и нови методи на оценяване (формиращо, автентично, електронно портфолио), чрез промяна на учебна среда и нов мениджмънт на класната стая и интегриране на нови образователни технологии се стремим да стимулираме самостоятелно и активно учене у учениците и развием техните умения за саморефлексия, самооценка и формиране на 4К умения.

Каква е промяната? 

  • иновативни елементи по отношение на организацията и/или съдържанието на обучението;
  • органнизиране по нов или усъвършенстван начин управлението, обучението или образователната среда;
  • използване на нови методи на преподаване;
Как?

Посредством 10 иновативни практики във всички етапи на обучение, както в екипите на ЕПЛР.

  • Дейност “Шест мислещи шапки” в  предучилищна подготвителна група - развитие на активно и творческо мислене и социално- емоционално учене чрез прилагане на  нови методи на обучение (използване на брейнсторминг метода  на Едуард де Боно), образователен театър и изкуство;
  • Дейност “Активно учене в часовете по математика”, 1. клас - развитие на активно творческо мислене чрез прилагане на формиращо оценяване и учене от грешки, въвеждат иновативни елементи в организацията на учебния процес с прилагане на смесен блок часове,като часовете за самоподготовка следват часовете от учебната програма;
  • Дейност “Посланици на природата”, в една паралелка втори клас - ПБО, интегрирани уроци по родинознание, технологии и предприемачество и извънкласни дейности - работи се по четири глобални екологични теми с изработване на екологични продукти, работа в групи, изнесено обучение на опитно поле;
  • Дейност “Класна стая по английски език - 4К умения”( EC4Cs), в 2 паралелки втори и 4 паралелки четвърти клас, 2 паралелки пети клас и 2 паралелки седми клас се прилага промяна на организация на управление на учебна среда. Във втори клас обучават двама учители в час (co teaching) в смесена форма на обучение (Blended learning),  използват се нови технологии, формиращо и автентично оценяване, индивидуално дигитално портфолио на всеки ученик, интегрирани CLIL уроци 
  • Дейност “Дигитален читателски дневник”, в пет паралелки четвърти клас клас.  Развиват се умения за функционална грамотност, умения за комуникация, презентиране и креативност чрез интегриране на дигитално портфолио със Seesaw - нови методи на преподаване и оценяване (Blended learning).
  • Дейност  “УЕТ- учим, творим, експериментираме” в една паралелка трети клас - ПБО, учене чрез преживяване, елементи от метода Монтесори, екипна работа, изнесено обучение (музеи, галерии, паркове и др.), ролеви игри
  • Дейност “Уча активно по география и икономика”, в 2 паралелки  пети клас - прилага се смесена форма на обучение (Blended learning), интегрират се нови технологии и елементи на метода Монтесори, ПБО и интердисциплинарни уроци с елементи на STEM (география, математика, английски език), електронно портфолио на всеки ученик.
  • Дейност “Уча активно по математика”, в две паралелки  пети клас - учене базирано на проекти, бинарни уроци, активно творческо мислене за решаване на проблеми.
  • Дейност “Психо-педагогическо ателие за развитие на логическо, творческо и критично мислене у учениците”, 1-4 клас, 5-7клас - работа в малки групи, която има за цел да стимулира развиването на логическото мислене и социализацията на децата с обучителни затруднения, както и развитие на креативното мислене и емоционалната интелигентност.
  • Клуб по интереси ,, Човекът и природата‘‘ - Ученици от 5 клас, екологичното образование свързано с ролята на медоносните пчели  в екосистемата, цели развиване на логическото, творческото и критично мислене, социализация на учениците, развитие на емоционалната интелигентност и на научен интерес към природните науки. 

Всички иновативни дейности развиват 4К умения на учениците, а именно - общуване, сътрудничество, активно мислене и творчество. Това се реализира чрез прилагане на нови методи на преподаване и оценяване (формиращо и автентично оценяване, използване на портфолио). Подобрява се и се усъвършенства организацията и културата на класната стая и се подобрява учебната среда със създаване на гъвкави учебни пространста, пригодени за екипна работа и сътрудничество, учебни работилници, интегриране на нови образователни технологии, кооперативно преподаване на двама и повече учители. Изработват се продукти реални и виртуални следствие на прилагане на ПБО, интегрирани уроци, автентично и формиращо оценяване. Всички изработени продукти и доказателства за учене на учениците се събират в портфолио.

Кой?

В иновацията участват 16 квалифицирани педагогически специалисти, преподаващи във всички етапи на обучение в 5 ОУ  “Митьо Станев”. Всички имат нужния ценз и квалификация за провеждане на планираните от тях иновативни дейности. 

Made with Padlet

No comments:

Post a Comment

HIPPO OLYMPIAD 2024

         За шеста поредна година учениците от нашето училище взеха активно участие в международната олимпиада по английски език HIPPO . В пр...