Уча активно по география и икономика

                 За учебна 2023-2024 година

                 Дейността “Уча активно по география и икономика”, в 2 паралелки  пети клас - прилага се смесена форма на обучение (Blended learning), интегрират се нови технологии и елементи на метода Монтесори, ПБО и интердисциплинарни уроци с елементи на STEM (география, математика, английски език), електронно портфолио на всеки ученик.

Тема: „Уча активно 4К“

Учебен предмет: география и икономика

Клас: V

Основни цели:

Основната цел е да се повиши качеството на обучение в часовете по география и икономика в V клас,

като се залага на идеята, че учениците трябва да бъдат активна страна в собствения си образователен

процес. Чрез осъществяването на иновацията да се стимулира интереса към ученето и да се поощри

самодисциплината и независимостта на всяко дете. Учениците да се научат сами да планират, проектират

и осъществяват своите идеи, като включват различни информационни ресурси, чийто подбор,

структуриране и използване се осъществява от самите тях. Да се стимулира сътрудничеството и

толерантността към позициите на другите.

Основни методи:

В работата на учениците по география и икономика ще се приложи обучение по метода Монтесори,

провеждане на интегрирани и мултидисциплинарни уроци, проектно-базирано обучение, което

представлява цялостна стратегия за активизиране на познавателния потенциал на учениците и разкрива

широки възможности за конструктивен процес на усвояване на знания. Прилагането на тези методи в

процеса на обучение ще постави ученето на основите на позитивното преживяване чрез правене и ще

включи ефективно всички сетива и възприятия на децата за по-лесно усвояване на учебния материал.

На учащите се поставят теми за разработване или проучване, които са подчинени на програмните

изисквания и на образователните цели. Учениците ще работят по групи, като в рамките им ще

осъществяват самостоятелни проучвания, ще анализират и селектират информация, ще дискутират

проблеми, за да достигат заедно до тяхното решение.

Методи на оценяване:

  • Формиращо и автентично оценяване
  • Електронно портфолио „Seesaw

Очаквани резултати:

  • Да се създадат възможности за включване и разширяване на сетивната основа на обучението и
индивидуалния опит.
  • Да се формират у учениците интерес и желание за личностна изява, да се предизвикат у тях
себеутвърждаващи преживявания като усърдие, съпричастност и удовлетвореност.
  • Да се насърчи екипната форма на работа- да се изградят умения за работа в екип.
  • Да се създадат предпоставки за активно учене от страна на учениците.



Изготвила: Росица Проданова

Дейности:

1. Урок в музея

2. Проект "Картография"

3. Проект "Вътрешен строеж на земята

4. Проект "Континентите"

5. Интегриран урока История и География

6. Посещение на музей „Неолитни жилища“ и проект „Изкуството на праисторическите хора“

7. Бинарен STEM урок по математика и география и икономика

8. Проект „Клинопис“

9. Бинарен урок по родинознание и география и икономика във II клас

10. Проект „Древен Египет и Месопотамия“

No comments:

Post a Comment

HIPPO OLYMPIAD 2024

         За шеста поредна година учениците от нашето училище взеха активно участие в международната олимпиада по английски език HIPPO . В пр...