За учебна 2023-2024 година
Дейността “Уча активно по география и икономика”, в 2 паралелки пети клас - прилага се смесена форма на обучение (Blended learning), интегрират се нови технологии и елементи на метода Монтесори, ПБО и интердисциплинарни уроци с елементи на STEM (география, математика, английски език), електронно портфолио на всеки ученик.
Тема: „Уча активно 4К“
Учебен предмет: география и икономика
Клас: V
Основни цели:
Основната цел е да се повиши качеството на обучение в часовете по география и икономика в V клас,
като се залага на идеята, че учениците трябва да бъдат активна страна в собствения си образователен
процес. Чрез осъществяването на иновацията да се стимулира интереса към ученето и да се поощри
самодисциплината и независимостта на всяко дете. Учениците да се научат сами да планират, проектират
и осъществяват своите идеи, като включват различни информационни ресурси, чийто подбор,
структуриране и използване се осъществява от самите тях. Да се стимулира сътрудничеството и
толерантността към позициите на другите.
Основни методи:
В работата на учениците по география и икономика ще се приложи обучение по метода Монтесори,
провеждане на интегрирани и мултидисциплинарни уроци, проектно-базирано обучение, което
представлява цялостна стратегия за активизиране на познавателния потенциал на учениците и разкрива
широки възможности за конструктивен процес на усвояване на знания. Прилагането на тези методи в
процеса на обучение ще постави ученето на основите на позитивното преживяване чрез правене и ще
включи ефективно всички сетива и възприятия на децата за по-лесно усвояване на учебния материал.
На учащите се поставят теми за разработване или проучване, които са подчинени на програмните
изисквания и на образователните цели. Учениците ще работят по групи, като в рамките им ще
осъществяват самостоятелни проучвания, ще анализират и селектират информация, ще дискутират
проблеми, за да достигат заедно до тяхното решение.
Методи на оценяване:
- Формиращо и автентично оценяване
- Електронно портфолио „Seesaw
Очаквани резултати:
- Да се създадат възможности за включване и разширяване на сетивната основа на обучението и
- Да се формират у учениците интерес и желание за личностна изява, да се предизвикат у тях
- Да се насърчи екипната форма на работа- да се изградят умения за работа в екип.
- Да се създадат предпоставки за активно учене от страна на учениците.
Изготвила: Росица Проданова
1. Урок в музея
2. Проект "Картография"
3. Проект "Вътрешен строеж на земята
4. Проект "Континентите"
5. Интегриран урока История и География
6. Посещение на музей „Неолитни жилища“ и проект „Изкуството на праисторическите хора“
7. Бинарен STEM урок по математика и география и икономика
8. Проект „Клинопис“
9. Бинарен урок по родинознание и география и икономика във II клас
10. Проект „Древен Египет и Месопотамия“
No comments:
Post a Comment