Дигитален читателски дневник

         

За учебна 2023-2024 година

Дейността “Дигитален читателски дневник”, в една паралелка трети клас и пет паралелки четвърти клас клас.  Развиват се умения за функционална грамотност, умения за комуникация, презентиране и креативност чрез интегриране на дигитално портфолио със Seesaw - нови методи на преподаване и оценяване (Blended learning).

Тема: „ Учим активно - 4К“

Учебен предмет: БЕЛ

Клас: 3 и 4 (общо 6 паралелки)

Дейност: „Дигитален читателски дневник“

Същност на дейността: Учениците системно четат зададени от учителите си художествени произведения

или такива по желание на самите тях, като попълват читателски дневник. В него те разказват и анализират

прочетеното произведение, изразяват мнение и дават препоръки на своите съученици защо да го прочетат

и те. Тази своя дейност отразяват в електронно портфолио със Seesaw като представят аудио-визуално

какво са прочели и  научили, взаимодействат си с другите от класа, правят рефлексия.

Основни цели: 

  • повишаване качеството на обучението по БЕЛ чрез подобряване на четивна техника и

четене с разбиране, 

  • стимулиране на читателската активност, 

  • създаване на умения за четене с разбиране, което ще им помогне и при учене по всички

учебни дисциплини, 

  • развитие на „меки“  и 4К умения.


Основни методи и форми: 

  • смесено обучение с интегриране на електронно портфолио Seesaw, 

  • четене с разбиране, 

  • рефлексия, самооценяване, 

  • емоционално и социално учене 

Очаквани резултати: 

Учениците повишават своята читателска активност и ангажираност, те подобряват четивната си техника и

степента на разбиране и осмисляне на прочетения  текст, като документират своето четене в електронното

си портфолио. Представяйки своята читателска активност, те също така комуникират със своите

съученици и учители, обсъждайки герои и ситуации, изразявайки и аргументирайки лична позиция,

следствие прочетеното произведение. Те коментират прочетеното от своите съученици под техните

презентации, задават въпроси и правят умозаключения, като достигат до същността на прочетеното и го

разбират и осмислят напълно. Това им умение ще рефлектира положително и върху четенето с

разбиране по други учебни предмети и ще спомогне развитието на тяхната функционална грамотност

на по-късен етап на развитие. 


Изготвили: 

Венета Стоянова

Христина Найденова

Милена Манова

Ирена Петрова

Атанаска Темелкова

Анета Стоева

Дейности


No comments:

Post a Comment

HIPPO OLYMPIAD 2024

         За шеста поредна година учениците от нашето училище взеха активно участие в международната олимпиада по английски език HIPPO . В пр...