За учебна 2023-2024 година
Дейността “Дигитален читателски дневник”, в една паралелка трети клас и пет паралелки четвърти клас клас. Развиват се умения за функционална грамотност, умения за комуникация, презентиране и креативност чрез интегриране на дигитално портфолио със Seesaw - нови методи на преподаване и оценяване (Blended learning).
Тема: „ Учим активно - 4К“
Учебен предмет: БЕЛ
Клас: 3 и 4 (общо 6 паралелки)
Дейност: „Дигитален читателски дневник“
Същност на дейността: Учениците системно четат зададени от учителите си художествени произведения
или такива по желание на самите тях, като попълват читателски дневник. В него те разказват и анализират
прочетеното произведение, изразяват мнение и дават препоръки на своите съученици защо да го прочетат
и те. Тази своя дейност отразяват в електронно портфолио със Seesaw като представят аудио-визуално
какво са прочели и научили, взаимодействат си с другите от класа, правят рефлексия.
Основни цели:
повишаване качеството на обучението по БЕЛ чрез подобряване на четивна техника и
четене с разбиране,
стимулиране на читателската активност,
създаване на умения за четене с разбиране, което ще им помогне и при учене по всички
учебни дисциплини,
развитие на „меки“ и 4К умения.
Основни методи и форми:
смесено обучение с интегриране на електронно портфолио Seesaw,
четене с разбиране,
рефлексия, самооценяване,
емоционално и социално учене
Очаквани резултати:
Учениците повишават своята читателска активност и ангажираност, те подобряват четивната си техника и
степента на разбиране и осмисляне на прочетения текст, като документират своето четене в електронното
си портфолио. Представяйки своята читателска активност, те също така комуникират със своите
съученици и учители, обсъждайки герои и ситуации, изразявайки и аргументирайки лична позиция,
следствие прочетеното произведение. Те коментират прочетеното от своите съученици под техните
презентации, задават въпроси и правят умозаключения, като достигат до същността на прочетеното и го
разбират и осмислят напълно. Това им умение ще рефлектира положително и върху четенето с
разбиране по други учебни предмети и ще спомогне развитието на тяхната функционална грамотност
на по-късен етап на развитие.
Изготвили:
Венета Стоянова
Христина Найденова
Милена Манова
Ирена Петрова
Атанаска Темелкова
Анета Стоева
No comments:
Post a Comment