За учебна 2023-2024 година
Дейност “Психо-педагогическо ателие за развитие на логическо, творческо и критично мислене у учениците”, 1-4 клас, 5-7клас - работа в малки групи, която има за цел да стимулира развиването на логическото мислене и социализацията на децата с обучителни затруднения, както и развитие на креативното мислене и емоционалната интелигентност.
Психо-педагогическо ателие за развитие на логическо, творческо и критично
мислене в учениците
Водещи: Ив. Кьосева и Г. Филипова
Дисциплина: Направление Обща и Допълнителна подкрепа от педагогически съветник
Какво? Това е работа в малки групи, която има за цел да стимулира развиването на логическото мислене
и социализацията на децата с обучителни затруднения, както и развитие на креативното
мислене и емоционалната интелигентност.
С кого? Ученици от 1-4 и 5-7 клас, включени в група за Допълнителна или Обща подкрепа.
Учениците със специфични особености или диагнози (напр. аутизъм) не са подходящи за
включване в групова работа и подходът при тях е основно индивидуален.
Как?
индивидуална оценка на потребностите на всяко дете (определяне нивото на когнитивното
му развитие, степен на социализация и т.н.);
сформиране на достатъчно хомогенни работни групи (или по двойки), що се отнася до
компетенциите на децата;
групови занятия под формата на практически експерименти, които позволяват на децата да
преминат през личния си опит, за да откриват и научават нови неща.
Цел: развиване на логическото и креативно мислене, социализация на учениците, развитие на
екзекутивните функции и емоционалната интелигентност.
Дейности: Водещият адаптира активностите по най-добрия начин към нивото на участниците
в групата. Занятията се предлагат под формата на практически експерименти, креативни/арт/
задачи, решаване на казуси, работа с „активни“ карти, образователни игри, които позволяват на
децата да преминат през личния си опит, за да откриват и научават нови неща.
В какъв интервал от време: за срока на проекта. През учебната година, веднъж седмично, групова работа с ученици на ДП
и ОП. Заложените активности за деня могат да продължат повече от една среща според темпото
на всяко дете и груповата динамика.
Очаквани резултати?
- по-добре развити мисловни операции;
- подобрена пространствена и времева ориентация;
- интегриране на груповите правила;
- подобрено критично мислене - взимане под внимание на чуждата гледна точка;
- подобрено взаимодействие между връстници - достигане до кооперация и сътрудничество в
групата, активна комуникация;
- способност да изразяват мнението си в група;
- развиване на емоционалната интелигентност;
- креативност и въображение;
- умения за планиране и реализиране на целите – цел, подготовка, действие
Дейности:
Креативно ателие - Ивелина Кьосева
Психо-педагогическо ателие - Гергана Филипова
No comments:
Post a Comment