Психо-педагогическо ателие за развитие на логическо, творческо и критично мислене у учениците

                За учебна 2023-2024 година

                 Дейност “Психо-педагогическо ателие за развитие на логическо, творческо и критично мислене у учениците”, 1-4 клас, 5-7клас - работа в малки групи, която има за цел да стимулира развиването на логическото мислене и социализацията на децата с обучителни затруднения, както и развитие на креативното мислене и емоционалната интелигентност.

Психо-педагогическо ателие за развитие на логическо, творческо и критично

мислене в учениците

Водещи: Ив. Кьосева и Г. Филипова


Дисциплина: Направление Обща и Допълнителна подкрепа от педагогически съветник

Какво? Това е работа в малки групи, която има за цел да стимулира развиването на логическото мислене

и социализацията на децата с обучителни затруднения, както и развитие на креативното

мислене и емоционалната интелигентност.

С кого? Ученици от 1-4 и 5-7 клас, включени в група за Допълнителна или Обща подкрепа.

Учениците със специфични особености или диагнози (напр. аутизъм) не са подходящи за

включване в групова работа и подходът при тях е основно индивидуален. 

Как? 

  • индивидуална оценка на потребностите на всяко дете (определяне нивото на когнитивното

му развитие, степен на социализация и т.н.);

  • сформиране на достатъчно хомогенни работни групи (или по двойки), що се отнася до

компетенциите на децата; 

  • групови занятия под формата на практически експерименти, които позволяват на децата да

преминат през личния си опит, за да откриват и научават нови неща.

Цел: развиване на логическото и креативно мислене, социализация на учениците, развитие на

екзекутивните функции и емоционалната интелигентност.

Дейности: Водещият адаптира активностите по най-добрия начин към нивото на участниците

в групата. Занятията се предлагат под формата на практически експерименти, креативни/арт/

задачи, решаване на казуси, работа с „активни“ карти, образователни игри, които позволяват на

децата да преминат през личния си опит, за да откриват и научават нови неща. 

В какъв интервал от време: за срока на проекта. През учебната година, веднъж седмично, групова работа с ученици на ДП

и ОП. Заложените активности за деня могат да продължат повече от една среща според темпото

на всяко дете и груповата динамика.

Очаквани резултати? 

- по-добре развити мисловни операции;

- подобрена пространствена и времева ориентация;

- интегриране на груповите правила; 

- подобрено критично мислене - взимане под внимание на чуждата гледна точка;

- подобрено взаимодействие между връстници - достигане до кооперация и сътрудничество в

групата, активна комуникация;

- способност да изразяват мнението си в група;

- развиване на емоционалната интелигентност;

- креативност и въображение;

- умения за планиране и реализиране на целите – цел, подготовка, действие


Дейности:

Креативно ателие - Ивелина Кьосева

Психо-педагогическо ателие - Гергана Филипова


Иновативни дейности, I срок, 2024

No comments:

Post a Comment

Spelling Bee 2025

Подготвяме се  с нашите пчелички за Spelling Bee 2025 и творим песни със Suno. Suno е творчески инструмент с ИИ, който може по зададена заяв...